Władca
the Ruler
Motto: „Władza to nie wszystko… to jedyna rzecz”
oryg. the Ruler – przywódca kraju. (ang. def. Cambrige Dic.)
Władca – ten, kto sprawuje władzę w jakimś kraju. (pol. def. sjp PWN)
Kiedy wyobrażasz sobie archetyp Władcy, pomyśl o królu, królowej, dyrektorze generalnym korporacji, prezydencie kraju, super skutecznej mamuśce wiozącej dzieci na szkolny mecz - lub o kimkolwiek posiadającym władczy, autorytatywny sposób bycia. Aby pomyśleć o kimś, kto ma władzę, wyobraź sobie Winstona Churchilla, Margaret Thatcher czy sędziego Sądu Najwyższego. Gdzieś pomiędzy jest szef, ojciec lub matka, która zachowuje się jak ktoś urodzony, by rządzić.
Władca wie, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, aby uniknąć chaosu, jest przejęcie kontroli. Podczas gdy Niewinni zakładają, że inni będą ich chronić, Władca nie ma takiej wiary. Zdobywanie i utrzymanie władzy jest zatem podstawową motywacją. Dla Władcy jest to najlepszy sposób na zapewnienie bezpieczeństwa sobie, rodzinie i przyjaciołom. Jeśli na myśl przychodzą ci imponujące posiadłości to są one potrzebne, ponieważ zapewniają złotą klatkę władzy. Otoczenie Władców jest zatem solidne i imponujące - pomyśl o budynkach z dużymi kolumnami na dużą skalę. Materiały mają trwać i sugerować ponadczasowość - jak granit lub beton, delikatne panele i ciężkie draperie.
Podstawowe pragnienie: kontrola,
Cel: stworzyć dobrze prosperującą, odnoszącą sukcesy rodzinę, firmę lub społeczność,
Strategia: sprawowanie przywództwa,
Strach: chaos, obalenie,
Pułapka: bycie apodyktycznym, autorytarnym,
Dar: odpowiedzialność, przywództwo.
Poziomy Władcy
Wezwanie: brak zasobów, ład, harmonia,
Poziom pierwszy: branie odpowiedzialności za stan własnego życia,
Poziom drugi: sprawowanie przywództwa w rodzinie, grupie, organizacji lub miejscu pracy,
Poziom trzeci: zostać liderem w swojej społeczności, polu lub społeczeństwie,
Cień: zachowania tyraniczne lub manipulacyjne.
Tożsamość Władcy może być odpowiednia dla Twojej marki, jeśli masz:
> produkt o wysokim statusie używany przez wpływowych ludzi w celu zwiększenia ich mocy,
> produkt, który pomaga ludziom być bardziej zorganizowanym,
> produkt lub usługa, która może zaoferować dożywotnią gwarancję,
> usługi oferujące pomoc techniczną lub informacje pomagające utrzymać lub zwiększyć moc,
> organizacja pełniąca funkcję regulacyjną lub ochronną,
> produkt w przedziale cenowym od umiarkowanego do wysokiego,
> marka, która chce odróżnić się od bardziej populistycznej (Zwyczajny czlowiek) lub jest zdecydowanym liderem w tej dziedzinie,
> pole, które jest stosunkowo stabilne lub produkt, który obiecuje bezpieczeństwo i przewidywalność w chaotycznym świecie.
Przykłady archetypu: IRS, Biały Dom, E.F. Hutton, Brooks Brothers, Microsoft, IBM, American Express, The Sharper Image, Citi Bank, Cadillac, Day-Timers, U.S. Government, Microsoft
Komentarze
Prześlij komentarz