Twórca
the Creator
Motto: „Jeśli można to sobie wyobrazić, można to stworzyć”
oryg. the Creator – osoba, która powołuje coś do istnienia (ang. def. google)
Twórca – artysta będący autorem dzieł w określonej dziedzinie sztuki (pol. def. wsjp.pl)
Archetyp Twórcy jest widoczny w artyście, pisarzu, innowatorze i przedsiębiorcy, a także w każdym przedsięwzięciu, które sięga ludzkiej wyobraźni. Pasją Twórcy jest wyrażanie siebie w formie materialnej. Artysta maluje obraz, który odzwierciedla jego duszę. Przedsiębiorca prowadzi interesy na swój własny sposób, często polegając na instynkcie. Innowator w każdej dziedzinie odwraca się od zwykłego biznesu, wykorzystując swoją wyjątkową umiejętność wyobrażania sobie innych, ciekawych rozwiązań. W sztuce możesz pomyśleć o Georgi O’Keeffe lub Pablo Picasso; w filmie Amadeus kiedy badał dziwactwa, a także wspomnij geniusz Mozarta.
Marki Twórców są z natury nonkonformistyczne. Twórca nie polega na dopasowaniu się, ale na wyrażaniu siebie. Autentyczne tworzenie wymaga nieskrępowanego umysłu i serca.
Podstawowe pragnienie: stworzyć coś o trwałej wartości,
Cel: nadać formę wizji,
Strach: przeciętność lub wyłączenie,
Strategia: rozwijanie kontroli artystycznej i umiejętności,
Zadanie: tworzyć kulturę, wyrażać własną wizję,
Pułapka: perfekcjonizm, wynaturzenie,
Dar: kreatywność i wyobraźnia.
Poziomy Twórcy
Wezwanie: marzenia, fantazje, przebłyski inspiracji,
Poziom pierwszy: bycie kreatywnym lub innowacyjnym w sposób naśladowczy,
Poziom drugi: nadawanie formy własnej wizji,
Poziom trzeci: tworzenie struktur wpływających na kulturę i społeczeństwo,
Cień: nadmiernie dramatyzowanie swojego życia, życie w „telenoweli”.
Tożsamość Twórcy może być odpowiednia dla Twojej marki:
> jeśli funkcja Twojego produktu zachęca do wyrażania siebie, zapewnia wybór i opcje dla klienta, pomaga wspierać innowacje lub wyraża artyzm w projektowaniu,
> w dziedzinie kreatywnej, takiej jak marketing, public relations, sztuka, technologiczna innowacja (np. rozwój oprogramowania),
> gdy chcesz odróżnić ją od marki, która „robi to wszystko” dla klienta, pozostawiając niewiele miejsca na wybór,
> gdy element „zrób to sam” oszczędza pieniądze klienta,
> jeśli Twoi klienci mają wystarczająco dużo wolnego czasu na rozkwit kreatywności,
> jeśli Twoja organizacja ma kulturę Twórcy.
Przykłady archetypu: MAC Cosmetics, Gateway.com, Mondera.com, Sherwin-Williams, Meble B&B Italia, Apple, Ulica sezamkowa
Komentarze
Prześlij komentarz