Odkrywca

the Explorer
Motto: „Nie odgradzaj mnie”

oryg. the Expolorer – osoba, która bada nieznany obszar; poszukiwacz przygód. (ang. def. google)
Odkrywca – osoba poszukująca czegoś. (pol. def. synonimy.net)


Odkrywca wyrusza w poszukiwaniu lepszego świata. Podroż jest jednocześnie wewnętrzna i zewnętrzna ponieważ motywuje głębokie pragnienie znalezienia tego co w zewnętrznym świecie odpowiada wewnętrznym potrzebom, upodobaniom i nadziejom.


Poniższy cytat z „The Hero and the Outlaw”  ilustruje emocje towarzyszące Odkrywcy:
„Możesz nawet wykorzystać wspomnienie stania na szczycie góry lub drapacza chmur, patrzenia na rozległy widok lub nocne niebo i odczuwania skomplikowanej mieszanki podziwu, radości i samotności - kwintesencji uczucia Odkrywcy.”


Podstawowe pragnienie:
wolność odkrywania, kim jesteś, poprzez odkrywanie świata
Cel: doświadczyć lepszego, bardziej autentycznego, bardziej satysfakcjonującego życia
Największy strach: wpadnięcie w pułapkę, dostosowanie się, wewnętrzna pustka, nieistnienie
Strategia: podróż, poszukiwanie i doświadczanie nowych rzeczy, ucieczka od pułapki i nudy
Pułapka: bezcelowa wędrówka, stawanie się odmieńcem
Dar: autonomia, ambicja, umiejętność bycia wiernym własnej duszy


Poziomy Odkrywcy
Wezwanie: wyobcowanie, niezadowolenie, niepokój, tęsknota, nuda
Poziom pierwszy: wyjście na otwartą drogę, wyjście na łono natury, odkrywanie świata
Poziom drugi: poszukiwanie własnej indywidualności, indywidualizacja, spełnianie się
Poziom trzeci: wyrażanie indywidualności i wyjątkowości
Cień: będąc tak wyobcowanym, nie możesz znaleźć żadnego sposobu, aby się dopasować


Archetyp Odkrywcy może zapewnić tożsamość Twojej marki, jeśli:
> Twój produkt pomaga ludziom czuć się wolnym, jest nonkonformistyczny lub w jakiś sposób pionierski
> Twój produkt jest solidny i wytrzymały lub nadaje się do użytku w naturze, na drodze lub w niebezpiecznych warunkach lub zawodach
> Twój produkt można kupić z katalogu, Internetu lub innego alternatywnego źródła
> Twój produkt pomaga ludziom wyrażać ich indywidualność (np. modę, meble)
> Twój produkt można kupować i spożywać „w drodze”
> chciałbyś odróżnić swoją markę od odnoszącej sukcesy marki Zwyczajny człowiek lub innej, bardziej konformistycznej marki
> Twoja organizacja ma kulturę Odkrywcy.


Przykłady archetypu: Starbucks, Rockport Shoes


 

Komentarze

Popularne posty