Niewinny

the Innocent
Motto: „Wolność bycia tobą i mną”

oryg. the Innocent – czysta, niewinna lub naiwna osoba. (ang. def. google)
Niewinny – nieświadomy zła; też: świadczący o takim stanie. (pol. def. sjp PWN)

Ten archetyp posługuje się symbolem zwiastującym przychylność losu oraz szczęśliwe życie. Autorki „The Hero and the Outlaw”  przytaczają takie symbole jak np. Gwiazda betlejemska czy św. Graal - jako obietnice dobrego, spokojnego życia. Dzięki nim możemy znaleźć się w krainie w której „możemy być tobą i mną”.
Obietnicą Niewinnego jest życie, które nie musi być trudne. Można być sobą i żyć swoimi najlepszymi wartościami właśnie tu i teraz – wystarczy postępować zgodnie z prostymi wskazówkami.

Podstawowe pragnienie: doświadczyć raju,
Cel: być szczęśliwym,
Strach: zrobić coś nie tak lub coś złego, co sprowokuje karę,
Strategia: rób rzeczy dobrze,
Dar: wiara i optymizm.

Poziomy Niewinnego
Wezwanie: pragnienie czystości, dobroci i prostoty,
Poziom pierwszy: dziecięca prostota, naiwny, zależny, posłuszny, ufny, sielankowy,
Poziom drugi: odnowienie, pozytywne, ponowne wymyślenie, przeformułowanie, oczyszczenie, ponowne wejście do Ziemi Obiecanej,
Poziom trzeci: prawie mistyczne poczucie jedności, w którym niewinność pochodzi z wartości
i uczciwości, a nie z zewnętrznego doświadczenia; być - nie mieć,
Cień: zaprzeczenie, represje.

Archetyp Niewinności zapewnia dobrą tożsamość markom, które:
> udzielają stosunkowo prostej odpowiedzi na zidentyfikowany problem,
> kojarzą się z dobrocią, moralnością, prostotą, nostalgią lub dzieciństwem,
> posiadają powtarzalne funkcje związane z czystością, zdrowiem lub cnotą,
> są wycenione od umiarkowanej do niskiej,
> są produkowane przez firmę, która kieruje się podstawowymi wartościami,
> chęć odróżnienia się od produktu z nadszarpniętym wizerunkiem.

Przykłady archetypu:
Coca-cola, mydełko Ivory, McDonlds


 

Komentarze

Popularne posty