Mędrzec
the Sage
Motto: „Prawda cię wyzwoli”
oryg. the Sage – osoba, zwłaszcza stary człowiek, który jest mądry. (ang. def. Cambrige Dic.)
Mędrzec – człowiek o wielkiej wiedzy i doświadczeniu. (pol. def. sjp PWN)
Mędrzec to postać, która wierzy w zdolność ludzkości do uczenia się w sposób, który pozwala tworzyć lepszy świat. Podczas swojej pracy uwielbia mieć swobodę samodzielnego myślenia i posiadania własnego zdania na dany temat.
Najbardziej oczywistym przykładem jest uczony, badacz lub nauczyciel. Jednak może to być również detektyw, prezenter wieczornych wiadomości lub dowolny ekspert dzielący się wiedzą. W telewizji lub radio również głos narratora wyjaśniającego zasadę działania produktu lub usługi.
Mędrzec znany jest również jako ekspert, uczony, detektyw, wyrocznia, ewaluator, doradca, filozof, badacz, myśliciel, planista, profesjonalista, mentor, nauczyciel.
Podstawowe pragnienie: odkrycie prawdy,
Cel: wykorzystać inteligencję i analizę do zrozumienia świata,
Największy strach: bycie oszukanym, zwiedzionym; ignorancja,
Strategia: poszukiwanie informacji i wiedzy; stać się autorefleksją i zrozumieć procesy myślowe,
Pułapka: może badać problemy w nieskończoność i nigdy nie działać,
Dar: mądrość, inteligencja.
Poziomy Mędrca
Wezwanie: zamieszanie, zwątpienie, głębokie pragnienie odnalezienia prawdy,
Poziom pierwszy: poszukiwanie prawdy absolutnej, pragnienie obiektywizmu, szukanie ekspertów,
Poziom drugi: sceptycyzm, krytyczne i innowacyjne myślenie, zostanie ekspertem,
Poziom trzeci: mądrość, pewność siebie, mistrzostwo,
Cień: dogmatyzm, odosobnienie, wyłączenie z rzeczywistości.
Archetyp Mędrca może zapewnić odpowiednią tożsamość dla Twojej marki, jeśli:
> zapewnia klientom wiedzę fachową lub informacyjną,
> zachęca użytkowników lub klientów do myślenia,
> marka opiera się na nowym przełomie naukowym lub wiedzy teoretycznej,
> jakość marki wspierana jest twardymi danymi,
> odróżniasz produkt od innych, których jakość lub działanie są wątpliwe.
Przykłady archetypu: Harvard University, MIT, McKinsey, Oprah Winfrey, Sokrates, Konfucjusz, Budda, Galileusz, Albert Einstein
Komentarze
Prześlij komentarz