Mag

the Magician
Motto: „To może się zdarzyć!”

oryg. the Magician - osoba, która ma magiczne moce w opowieściach lub wykonuje sztuczki dla rozrywki. (ang. def. Cambrige Dic.)
Mag - ktoś, kto posiadł wiedzę tajemną i umiejętność wywoływania zjawisk nadprzyrodzonych (pol. def. sjp PWN)

Najwcześniejsze obrazy Maga przedstawiały szamana, uzdrowiciela lub uzdrowicielkę oraz wiedźmę lub czarnoksiężnika. Później mieliśmy alchemika, który starał się zamienić ołów w złoto. Jeszcze później mieliśmy naukowców badających fundamentalne tajemnice wszechświata, psychologów badających funkcjonowanie ludzkiej świadomości i guru oferujących dzielenie się tajemnicami duchowego sukcesu. Najbardziej podstawową dla Maga jest chęć odnalezienia fundamentalnych praw tego, jak rzeczy działają i zastosowania tych zasad, aby coś zrobić. Najbardziej typowe zastosowania magicznej wiedzy to uzdrawianie umysłu, serca i ciała; znaleźć źródło młodości i sekret długowieczności; odkrywać sposoby tworzenia i utrzymywania dobrobytu; wymyślać produkty, które sprawiają, że coś się dzieje.


Mag może być znany jako wizjoner, katalizator, innowator, charyzmatyczny przywódca, mediator, szaman, uzdrowiciel lub medyk.

Podstawowe pragnienie:
znajomość podstawowych praw funkcjonowania świata lub wszechświata,
Cel: spełniać marzenia,
Strach: nieprzewidziane negatywne konsekwencje,
Strategia: rozwijać wizję i żyć nią,
Pułapka: stawanie się manipulantem,
Dar: znalezienie korzystnych wyników.

Poziomy Maga
Wezwanie: przeczucia, doświadczenia pozazmysłowe lub synchroniczne,
Poziom pierwszy: magiczne chwile i doświadczenia transformacji,
Poziom drugi: doświadczenie przepływu,
Poziom trzeci: cuda, przejście od wizji do manifestacji,
Cień: manipulacja, czary.

Mag może być dobrą tożsamością dla Twojej marki, jeśli:
> produkt lub usługa ma charakter transformacyjny,
> jego domyślną obietnicą jest przekształcenie klienta,
> przemawia do konsumentów New Age lub twórców kultury,
> pomaga w zwiększaniu lub rozszerzaniu świadomości,
> jest to technologia przyjazna dla użytkownika,
> ma składnik duchowy lub psychologiczny,
> to nowy i bardzo nowoczesny produkt,
> ma średnią lub wysoką cenę.

Przykłady archetypu: Calgon, Sony, General Foods International Coffes, Merlin, MasterCard, Lucent Technologies (Bell Labs)


 

Komentarze

Popularne posty