Kochanek

the Lover
Motto: „Kocham tylko ciebie”

oryg. the Lover – partner w związku romantycznym lub fizycznym. (ang. def. Cambrige Dic.)
Kochanek – osoba utrzymująca stosunki seksualne bez zawarcia związku małżeńskiego. (pol. def. sjp PWN)
 

Dla archetypu Kochanka najważniejsza jest miłość romantyczna. Możesz pomyśleć o rzymskim bogu miłości - Kupidynie i bogini - Wenus. Filmowy świat Kochanka to królestwo serc i kwiatów, długich spacerów o zachodzie słońca po plażach lub w świetle księżyca. Kochanek występuje prostej historii miłosnej  (codziennie szczęśliwe życie), jak i w jej tragicznych odmianach (historie rozdarte śmiercią jak Titanic lub okolicznościami jak Casablanca).


Kochankowie mogą być znani jako partnerzy, przyjaciele, bliscy, swatowie, entuzjaści, koneserzy, sensualiści, małżonkowie.

Podstawowe pragnienie: osiągnij intymność i doświadczaj zmysłowej przyjemności,
Cel: bycie w relacji z ludźmi, pracą, doświadczeniami, otoczeniem, które kochają,
Strach: samotność, nieśmiałość, pozostawanie z boku, niechciany, niekochany,
Strategia: stawanie się coraz bardziej atrakcyjnym - fizycznie, emocjonalnie i na każdy inny sposób,
Pułapka: robienie wszystkiego co możliwe, aby przyciągnąć i zadowolić innych, tracąc własną tożsamość,
Dar: pasja, wdzięczność, uznanie, zaangażowanie.

Poziomy Kochanka
Wezwanie: zauroczenie, uwodzenie, zakochanie się (w osobie, idei, sprawie, pracy, produkcie),
Poziom pierwszy: szukanie wspaniałego seksu lub wspaniałego romansu,
Poziom drugi: podążanie za swoim szczęściem i zobowiązanie się kogo i co kochać,
Poziom trzeci: duchowa miłość, samoakceptacja i doświadczenie ekstazy,
Cień: rozwiązłość, obsesja, zazdrość, zawiść, purytanizm.

Kochanek to obiecująca tożsamość marki:
> których użycie pomaga ludziom znaleźć miłość lub przyjaźń,
> których funkcja sprzyja urodzie, komunikacji lub bliskości między ludźmi lub jest związana z seksualnością lub romansem,
> z cenami od umiarkowanych do wysokich,
> jeśli jest produkowany lub sprzedawany przez firmę o intymnej, eleganckiej kulturze organizacyjnej w przeciwieństwie do ogromnej hierarchii Władców,
> która musi odróżnić się w pozytywny sposób od tańszych marek.

Przykłady archetypu: Dior, YSL, Bluefly.com, Chanel, Durex


 

Komentarze

Popularne posty