Banita
the Outlaw
Motto: „Zasady są po to by je łamać”
oryg. the Outlaw – osoba, która złamała prawo i mieszka oddzielnie od innych części społeczeństwa, ponieważ chce uniknąć kary prawnej. (ang. def. google)
Banita – osoba wyjęta spod prawa, wyrzutek. (pol. def. sjp PWN)
Banici są wierni głębszym, prawdziwszym wartościom niż te dominujące. Podczas gdy Bohater chce być podziwiany, Banita jest zadowolony, że się go boją. Style Banity różnią się. Robin Hood, Zorro, gangster, rewolucjonista, skinhead i nastolatek z licznymi tatuażami lub kolczykiem może czuć się potężny, powodując, że inni będą się go bać lub będą czuć się niekomfortowo.
Dobrym przykładem jest również wyobrażenie sobie typowego złoczyńcy z komiksów o Batmanie: Lexa Luthora lub Jokera. Często stają się źli w wyniku upokorzenia lub wygnania (za bycie innym, okaleczonym, lub w jakiś sposób niedoskonałym).
Odkrywca jest samotny i szuka swojej tożsamości. Banita czuje się bezradny i szuka doświadczenia władzy, choćby tylko w umiejętności szokowania lub przeciwstawiania się innym.
Podstawowe pragnienie: zemsta lub rewolucja,
Cel: zniszczyć to, co nie działa (dla Banitów lub społeczeństwa),
Strach: bycie bezsilnym, trywializowanym, nieistotnym,
Strategia: zakłócać, niszczyć lub szokować,
Pułapka: przejść na ciemną stronę, przestępczość,
Dar: oburzenie, radykalna wolność.
Poziomy Banity
Wezwanie: uczucie bezsilności, złości, maltretowania, oblężenia,
Poziom pierwszy: identyfikowanie się jako osoba z zewnątrz, odcinanie się od wartości grupy, lub społeczeństwa w sposób sprzeczny z konwencjonalnymi zachowaniami i moralnością,
Poziom drugi: zachowywanie się w szokujący lub destrukcyjny sposób,
Poziom trzeci: zostać buntownikiem lub rewolucjonistą,
Cień: przestępcze lub złe zachowanie.
Banita może być dobrą tożsamością dla Twojej marki, jeśli:
> klienci i pracownicy czują się bardzo oderwani od społeczeństwa lub identyfikują się z wartościami całkowicie sprzecznymi z wartościami społeczeństwa,
> funkcją Twojego produktu jest niszczenie czegoś (fizycznie - jak buldożer lub wirtualnie - jak wiele gier wideo) lub jest bardzo rewolucyjny,
> Twój produkt nie jest zbyt dobry dla ludzi, więc używanie go jest wbrew wyobrażeniom społeczeństwa na temat tego, co jest zdrowe,
> Twój produkt pomaga zachować wartości, które są zagrożone przez obecnie panujących lub pionierów nowych i rewolucyjnych postaw,
> cena Twojego produktu jest niska lub umiarkowana.
Przykłady archetypu: gangster, rewolucjonista, skinhead, nastolatek, Robin Hood, Zorro, Huckleberry Finn, Lex Luthor, Joker, Harley-Davidson
Komentarze
Prześlij komentarz