Bohater
the Hero
Motto: „Gdzie jest wola, jest i sposób”
oryg. the Hero – osoba podziwiana lub idealizowana za odwagę, wybitne osiągnięcia lub szlachetne cechy. (ang. def. Cambrige Dic.)
Bohater – osoba, która odznaczyła się męstwem. (pol. def. sjp PWN)
Wszystko jest z góry skazane na porażkę, jednak niespodziewanie pojawia się Bohater, który ratuje sytuację. Istnieje nieskończenie wiele wariacji na temat tej historii, ale w każdej z nich Bohater zwycięża zło, przeciwności losu lub poważne wyzwanie, a tym samym inspiruje nas wszystkich.
Aby poznać Bohatera, pomyśl o Johnie Wayne’u, Johnie Glennie lub Susan B. Anthony, a na niższym poziomie o Jamesie Bondzie i Mission Impossible team. Praktycznie wszyscy superbohaterowie - Superman, Wonder Woman, Batman itp. - pasują do tego opisu. (Ich przeciwnicy to klasyczni Banici)
Bohater może być również znany jako wojownik, krzyżowiec, ratownik, superbohater, żołnierz, zwycięski atleta, pogromca smoków, zawodnik i gracz zespołowy.
Podstawowe pragnienie: udowodnić swoją wartość odważnym i trudnym działaniem,
Cel: osiągnąć mistrzostwo w sposób, który ulepsza świat,
Strach: słabość, bezbronność, wypalenie się,
Strategia: stań się tak silny, kompetentny i potężny, jak tylko potrafisz,
Pułapka: arogancja, rozwijanie potrzeby bycia zawsze wrogiem,
Dar: kompetencje i odwaga.
Poziomy Bohatera
Wezwanie: tyran kopie piasek w twoją twarz lub ktoś próbuje cię zastraszyć albo znęca się nad słabszym; los rzuca wyzwanie; ktoś potrzebuje, żebyś pomógł mu w obronie,
Poziom pierwszy: rozwój granic, kompetencji, mistrzostwa, wyrażonych poprzez osiągnięcia, zmotywowany lub przetestowany poprzez współzawodnictwo,
Poziom drugi: jak żołnierz, wypełniasz swój obowiązek dla swojego kraju, organizacji, społeczności lub rodziny,
Poziom trzeci: wykorzystanie swojej siły, kompetencji i odwagi do zrobienia czegoś, co zmieni Ciebie i świat,
Cień: bezwzględność i obsesyjna potrzeba zwycięstwa.
Tożsamość Bohatera może być odpowiednia dla Twojej marki, jeśli:
> posiadasz wynalazek lub innowację, które będą miały duży wpływ na świat,
> Twój produkt pomaga ludziom osiągać wyniki przy ich górnym limicie,
> zajmujesz się poważnym problemem społecznym i prosisz ludzi, aby podjęli kroki aby go rozwiązać,
> masz wyraźnego przeciwnika lub konkurenta, którego chcesz pokonać,
> jesteś słabszy i chcesz rywalizować z konkurencją,
> mocną stroną Twojego produktu lub usługi jest zdolność do wydajnego i dobrego wykonywania ciężkiej pracy,
> musisz odróżnić swój produkt od takiego, który ma problemy z realizacją,
> Twoja baza klientów przedstawia się jako prawi, moralni obywatele.
Przykłady archetypu: Marines, Igrzyska Olimpijskie, program kosmiczny, Narodowa Organizacja Kobiet, Nike, Federal Express, Czerwony Krzyż i większość gier komputerowych
Komentarze
Prześlij komentarz